En af de spændende nyheder fra Daiwa i 2020 er fastspolehjulet 20 Saltiga, der som sine forgængere i serien er bygget til at fange de helt store drømmefisk. Hjulet, der er lavet i Japan, har blandt de mange super features ATD bremse, Long Cast ABS spole, Aluminium Air Rotor og Monocoque hjulhus, der er magnetisk forseglet samt magnetisk forseglede kuglelejer og linefører

ATD bremseystemet giver en bedre støtte på spolen, hvilket gør det muligt at eksekvere et større jævnt bremsetryk – uden at bremsen kommer til at køre i ryk. Long Cast ABS bremsen gør, at linen fordeler sig bedre på en måde, som gør, at du kan fylde spolen helt op til kanten – uden øget risiko for kludder på linen i kastet. Aluminium Air Rotoren er endnu mere stiv end forgængeren, hvilket bidrager til øget styrke og en endnu mere perfekt gang end forgængerne. For at være helt præcis er den dobbelt så stiv som 15 Saltiga – og over 50 % mere holdbar end serien Saltiga Z fra 2002.

Monocoque konstruktionen eliminerer brugen af skruer, hvilket giver en stærkere og lettere konstruktion, som er nemmere at forsegle 100 % end de traditionelle hjulhusdesigns. De magnetiske forseglinger hjælper til effektivt at holde saltvand og snavs ude af hjulets ædlere dele, hvilket betyder rigtig meget for, hvor længe du har et hjul, der kører helt perfekt uden mærkbar friktion under indspinningen.

Saltigas 2020 model fås i 9 varianter i 8000-2000 klassen, der alle koster 8299 kroner.

Du kan læse mere om 2020 versionen af Saltiga her.

Følg Daiwa Scandinavia på facebook og Instagram

    Modtag fiskepost med nye artikler

    Nu er du tilmeldt.

    Share This