– Vi ankom tidligt til et nyt hemmelig sted, hvor vi startede vores fiskeri med jerktbaitstængerne, da vi godt kunne se, at fluefiskeriet ville blive lidt vanskeligt med alt det siv, fortæller Jesper Olsen. – Jeg vil tro, at vi havde fisket cirka en time uden at mærke noget, men så kom vi pludselig frem til en åbning, hvor jeg så mit snit til at prøve fluestangen. Allerede efter et par kast havde jeg kontakt til en gedde lige i det, jeg trak fluen op af vandet. Desværre blev den ikke siddende.

– Nå men så var det jo bare om at komme videre, for nu havde jeg jo fundet noget, som de ville have, og efter lidt tids fiskeri havde jeg hurtigt to mindre gedder oppe og vende. Jeg forsætter så mit fluefiskeri, og lagde så et kast ud cirka to meter fra egen bred. Herefter lod jeg fluen synke et par sekunder og trak så to gange. BANG – pludselig fik jeg et tungt hug, og nu var jeg ikke i tvivl om, at noget stort havde taget fluen. Den kørte bare derudaf, og det føltes som om, at jeg havde en kampvogn for enden af linen. Efter den havde været inde og ude et par gange eller ti, kunne jeg endelig til sidst lande min nye PR-gedde på flue. Men så kom problemet, for jeg havde hverken taget målebånd eller vægt med den dag. I stedet måtte jeg så måle med min fluestang og fandt frem til, at den har været omkring en 112cm.

Hobie Outback fiskekajakker.dk

Det vasr på denne flue at Jesper Olæsen fik sin flotte gedde her i weekenden.