– Vi vågnede op klokken fire om morgenen for at nå kyststrækningen til solopgangen, fortæller Villads Falkenberg, der netop har slået ny PR. – Da vi satte os i bilen, var stemningen høj, og vi kunne mærke, at vi havde en stor dag foran os. Vi ankom til første spot i meget smukke omgivelser, men fiskene ville desværre ikke lege med. Derfor ringede jeg kort til en kammerat og spurgte, om han havde en god ide. Han var ikke helt sikker på, hvor vi burde tage hen, men alligevel kom vi på et godt bud. Vi kørte derhen, men oplevelsen der var ligesom det andet sted, meget skuffende.

– Fiskeriet var ekstremt sløvt. På vejen op til bilen igen var stemningen knap så optimistisk, og vi var meget tæt på at køre hjem igen. Min far nævnte så ideen om at tage til et spot, som vi havde overvejet det sidste stykke tid. Vi blev enige om, at vi lige skulle give den et sidste skud. Da vi ankom til pladsen, virkede forholdene lidt skæve, og derfor havde vi ikke det store gåpåmod. Der skulle dog ikke mere en et par kast til, før jeg mærkede den første fisk.

– Stemningen gik nu fra halvskuffet til meget intens. Over de næste tre timer ramte vi noget virkeligt fornuftigt fiskeri med cirka otte fisk på imellem 45 og 50 cm oppe og vende. Stemningen var meget høj, og vi var allerede fuldt tilfredse med vores udbytte. Vi stod nu og snakkede, imens vi fiskede koncentreret ude i vandet. Pludseligt mærkede jeg et mikro, lille, blødt nap efterfulgt af et meget tungt træk i fluelinen. Jeg sætter krogen, og derefter begynder fisken at rulle faretruende i overfladen: Med det samme ved jeg, at det er en stor fisk. Efter fisken var færdig med at ryste sit hoved tog den et stærkt udløb, som medførte, at den kom på hjulet. Fighten var vanvittig og meget kaotisk, så jeg kunne mærke adrenalinen helt ned i knæene! Igennem fighten endte fisken med at tage op med 10 spring og adskillige vilde udløb. Da den endelig efter 10 minutter var træt, kunne min far lande den ved at tage fat i halen. Glæden var stor, og vi stod begge og skreg på stranden, Vi kunne ikke tro vores egne øjne! Fisken målte 75 cm og var en stålblank ny PR på flue!