– Jeg tog til Bornholm med min makker Morten og hans far Arne på en mini fiskeferie, og det var min første tur til Bornholm, fortæller Casper Lundqvist. I de sidste uger inden afgang, brugte jeg tiden på at nærstudere krak, videoer og læse diverse artikler. På øen var der frisk vind fra vest på 14-17 m/s, så vi brugte lidt tid på østkysten, inden vejret skiftede over de næste dage.

– På førstedagen fik jeg fire havørred med den største på 66 centimeter. – Morten fik tre og Arne fik en – alle over målet. Det var min største havørred i år, så turen var, for mit vedkommende, en succes. Men det skulle vise sig at blive en tur over al forventning… Næste morgen tog vi til samme spot, hvor vi fik de fleste dagen før: Vi stod spredt ud på et langt stræk. Det var en smuk men noget kold morgen med kraftig fralandsvind, hvor vi stod og nød naturen, og det var dejligt at være ude igen. Klokken lidt over kl. syv får jeg så kontakt helt ude i kastet, og det er de tunge hovedrusk, som man ikke kan tage fejl af… Det er en rigtig god fisk.

– Det var en rigtig god fight med gode udløb, og jeg var meget nervøs, da den skulle nettes, da jeg stod i lavvandet område med meget blæretang. Heldigvis lavede den ikke ballade, og jeg kunne snart nette en smuk havørred på 70,5 cm. Fisken, der tog en Westin D360 på 28 gram, havde helt klart den helt rigtige form og var stålblank. Den havde intet i maven, og vægten var 3,6 kg. Dette var kun andendagen om morgenen… Det blev til flere gode oplevelser og flere fisk.

– Den sidste dag var vi tidligt på pladsen. Jeg mister et par fisk på mellem 45-50 cm. Den ene viklede sig ind i min vadestav, imens en stor bølge skubbede mig ud af balance. Jeg satsede så en netning, og fangede mit blink, men ikke fisken…Så får jeg en på 45-48 cm lidt senere, der som får friheden. Der er grumset vand og pæne dønninger fra den kraftige vind dagen før. Det er perfekte forhold, og fiskene er på finnerne.

– Langt ude over revet midt i de store dønninger får jeg et godt tungt hug. Fighten er god med fine udløb. Jeg får den ind og har fokus på bølgerne, da den nærmer sig. Jeg skal bare ikke miste denne som den i morges. Jeg presser den det sidste stykke vej ind, og snart ligger en flot havørred på 67 cm i nettet. Den blev taget på Sømmet 28g i farven Mad Tobis. Alt i alt en fantastisk tur med vildt fiskeri og hygge med to gode fiskekammerater, slutter han.

Et stort tillykke med fiskene skal der lyde fra redaktionen. Den største indtager 1. pladsen i Westin Kyst Cup 2021 – og den næststørste på 67 cm placerer sig på tredjepladsen. Konkurrencen kører indtil udgangen af maj – og husk at der også er en lodtrækningspræmie, hvilket betyder, at alle blankfisk over 50 cm har en chance for at vinde en præmie.

Stillingen i Westin Kyst Cup 11. maj 2021:

11. plads: Kim Christensen – havørred 53 cm
  12. plads: Kim Christensen – havørred 53 cm
  13. plads: Jørn Poulsen – havørred 53 cm

Med denne 67 cm havørred indtager Casper Lundqvist også 3 pladsen i Westins Kyst Cup 2021. Øverst ser du ham med 70,5 cm blankfisken, som givert ham en føring i Cuppen.

Med denne 67 cm havørred indtager Casper Lundqvist også 3 pladsen i Westins Kyst Cup 2021. Øverst ser du ham med 70,5 cm blankfisken, som giver ham en føring i Cuppen.