– En spontan tur med min storebror kulminerede i går med et ordentlig hug klokken 17.30 ved Slipshavn, lyder det fra Malthe Theodor Sorensen. – Jeg ringede til min storebror klokken 13.30 og spurgte, om han var klar på en spontan fisketur til et spot, som jeg havde fået anbefalet. Min store bror og jeg er begge begyndere og havde kun fanget nogen få makreller tidligere, men ikke desto mindre havde den fået fuld skrue på YouTube videoerne, så vi vidste helt bestemt, hvad vi gik efter.

– Vi startede lige ud fra parkeringspladsen ved Slipshavn, hvorefter vi fiskede hele vejen langs stranden om til fyret. Der var dog intet bid, ingen hug, intet. Vejret var skønt med delvist overskyet samt lidt sol og en jævn blæst i vores kasteretning. Klokken har nok været omkring 16, da vi holdt en lille pause og fandt grejkassen frem. Her forelskede jeg mig i et lille lækkert 20 grams blink med lysegrøn ryg og blank mave. Jeg kan huske jeg gentagne gange sagde til min bror ”hvor ligger den altså bare lækkert i vandet”.

– Vi fiskede videre tilbage af den strækning, som vi kom fra og 200 meter fra parkeringspladsen ved Slipshavn, kom hugget vi håbede på. Og så var der ellers bare totalt panik… Vi kunne se den store, flotte havørred hoppe op af vandet langt ude, mens vi i kor råbte ”hold kæft hvor er den stor”. Jeg får det vildeste kick og går totalt i jagtmode. Det er måske en blanding af, at jeg lige pludselig ikke aner, hvad fanden jeg skal gøre, og at jeg prøver at huske på alle de smarte tips og tricks, jeg har set/læst mig frem til. Jeg får den dog hevet ind efter en megasej kamp, hvor den tog line flere gange, så det var godt, at jeg samme dag havde fået hjælp til ordne bremsen på mit hjul. Min bror snuppede den med nettet, og så gik der ellers bare fest i den. Det var bare den vildeste lykkefølelse, og jeg er ret glad, for at der ikke var nogen på stranden, der så os hoppe og danse…

– Nu har vi for alvor fået blod på tanden og mine to venner, som også er nybegyndere, er i dag taget ned til det samme spot, for at se om de kunne fange deres første havørred. Jeg vil gerne tilmelde min havørred til Kinetic Fiskecup 2021, slutter han.

Husk at der er masser af fede præmier i fem forskellige kategorier til Kinetic Fiskecup 2021. Så hvad enten du fisker kyst, å, sø, put and take eller havfiskeri, så har du en chance for at være med. Alle fisk kan deltage – uanset hvad de er fanget på. Det er ikke nødvendigvis de største fisk, der tæller, men den historie og det foto, der bedst viderebringer den fantastiske glæde, der er ved at tage ud i det blå med fiskestangen på nakken.

Du kan læse meget mere om konkurrencen og alle præmierne her.