– Søndag startede jeg fiskeriet meget tidligt, da det har vist sig, at været godt lige nu i den første time inden solen står op, fortæller Mads Brinkløv Kentov. – Vejret skulle også vise sig fra den mere voldsomme side med 10-15m/s og høje bølger samt regn og slud, som ville tage til fra solopgang af langs den sydsjællandske kyst. Jeg tog chancen og søgte mod kysten, hvor netop bølger og en ekstra høj vandstand ville ramme ind. Jeg havde store udfordringer med at komme ud på første revle, og måtte stå på tæer, imens jeg gik ud i vandet. Her fik jeg hurtigt en stor nedfaldsfisk på omkring de 70cm – efterfuldt af fire andre blankfisk mellem 40-50cm, som alle kom ud igen. Fiskeriet var helt fantastisk, men ret hurtigt blev bølgerne så høje, at jeg måtte hoppe, når de allerstørste kom bragende ind i mod mig samt flere gange slog de henover mig. Til sidst måtte jeg give op efter en times tid i bølgerne. Øv – for her var der ellers chance for en af de rigtig store…

– Jeg var hjemme igen til morgenmadstid med familien, og kunne nu ikke slippe tanken om det fiskevand, som jeg måtte forlade, og jeg var uafklaret om den store fisk var der eller ej. Af samme årsag fulgte jeg med vejrets udvikling hen over dagen, og kunne se at bølgerne samt vandstanden ville falde med omkring 60cm ved aftentid. Jeg besluttede mig derfor for at prøve samme strækning igen, og efter aftensmaden tog jeg afsted. Med det samme jeg fik min Salty inline 26 grams gennemløber fra Westin i vandet, var der hug, og jeg så springende fisk igen og igen. – Yes yes, jeg rammer den perfekt, tænkte jeg. Ganske rigtig viste det sig at blive et bonanzafiskeri, hvor jeg fik 12 fisk i nettet og mistede en håndfuld. Fiskene var mellem 45-65 centimeter med endnu en stor nedfaldsfisk i mellem.

– Klokken var nu cirka 21, og det var blevet mørkt. Dagen var slut, og jeg var på vej tilbage. Vandet var nu roligt igen, og jeg havde et stykke vej før jeg var tilbage ved bilen. Jeg gik og kastede sådan lidt halvhjertet, som man nu gør på vej tilbage. Pludselig fik jeg et hårdt ryk i stangen, og så var der helt stille uden noget bevægelse i den anden ende. Jeg når lige at tænke ”pis jeg sidder fast”. Men inden jeg nåede at tænke færdigt, tog fisken et voldsomt udløb, og så gik det hele i gang med en fed fight. Det var en af de havørreder, som bare ikke giver op, og da jeg stod langt ude i vandet, svømmede den bare rundt og rundt om mig, imens jeg fulgte med. Jeg kunne mærke, at dette var en helt anden fisk end de andre fra dagen. Fisken kom i nettet og var en fuldblods overspringer. Alt det hårde arbejde i bølgerne var nu det hele værd, slutter Mads, der også i lørdags havde et fint fiskeri med seks fisk i nettet.

Har du selv fanget en flot blankfisk på Westin agn så husk at tilmelde den til Westin Kyst Cup 2021, hvor du kan vinde fede kyststænger og agn. Husk at der også er en lodtrækningspræmie, så alle kan være med.

valizo

Mands Kentov med en af sine fine fisk fra i lørdagss