– Her den anden dag, tog jeg afsted på en køretur til Djurslands yderkyst, som ville tage cirka en times tid, fortæller Jan Nielsen. – Da jeg ankom mødte jeg et par andre lystfiskere, som var på vej til en anden plads. De fortalte mig, at de havde gennemfisket spottet og havde intet set eller mærket. Men – jeg var fortrøstningsfuld, for jeg vidste, at forholdene var perfekte med den rigtige vind og vandskifte inden for den næste time. Efter cirka ½ halvtimes fiskeri fik jeg et totalt overraskende hug på wobleren, helt inde ved strandkanten og så en stor blank havørred vende, men væk var den. Efterfølgende var den inde og vende endnu engang, men dog uden tage agnen.

– I går var jeg så i området igen og tænkte selvfølgelig, over episoden dagen før. Jeg besluttede mig derfor for, at prøve chancen igen, for måske den store havørred stadig luskede rundt på spottet. Da jeg kom ned til pladsen, var det bidende koldt, og der var kommet godt med bølger på havet. Jeg tænkte grundigt over, hvilken agn jeg puttede på linen, og valget faldt på min trofaste Trustrup wobler i pink/hvid. Herefter fiskede jeg i ca.½ time, og midt i et spinstop kom hugget på wobleren, igen helt inde ved strandkanten. For enden af linen, sad dette pragt eksemplar af en havørred på 63 cm, og jeg må konstatere, at den fisk, jeg så dagen før, nok var storebroren.