Falster var gavmild i går: – Jeg startede dagen med at køre knægten i børnehave ved 9-tiden, fortæller Mikael Nielsen. – Da han var afleveret, kørte jeg mod Østfalster for at mødes med min makker, for at se om vandet var klaret lidt op efter alt det stormvejr, der har været på det sidste.

– Da klokken var 9.40 holdt vi på Generalens Lysthus, men der var vandet stadig for grumset, så vi kørte videre nord på og fik tjekket tre andre pladser af, men de var stadig lige grumsede nok. Vi vælger derfor at køre til Pomle Nakke, hvor vandet var klaret lidt mere op. Det var stadig for grumset længere ude, men kunne fiskes. Vi valgte dog at tage videre til den sidste plads, og efter en god gåtur lander vi på pladsen, hvor forholdene er perfekte med lækkert små farvet vand med godt svæv i.

– Jeg får så rigget min nye stang til, og der skulle selvfølgelig mit favorit blink på, som er et 16 grams S-blink, som fisker fantastisk. Første kast lægger jeg på langs af kysten og det andet kast lidt længere ude, men der sker ingen ting. Jeg vælger så at tage chancen og kaste ind over et stort stenrev, hvor man godt kan sidde rigtig godt fast. Halvvejs inde over revet kommer der et hug, og jeg tænker først, at det er en sten, jeg har ramt, men da hjulet begynder at hyle, så ved jeg godt, at det ikke er en sten, men en rigtig fin blank basse.

– Efter et par minutters tid viser den sig i overfladen, og den er god kan jeg se. Efter 10 minutter får min makker den så i nettet, og hold kæft den er flot. Fisken er 66 centimeter og vejer i omegnen af tre kilo. Efter et par gode billeder sidder vi lige og snakker lidt. Vi fisker så et par timer mere, men mærker ikke mere. Da vi går tilbage til bilerne, snakker vi om, hvor godt det var, at vi tog chancen med den plads, og at det godt kan betale sig at gøre det engang imellem, slutter Mikael.

Husk at give Fisk & Fri et ring på 30 70 02 36 eller send en mail på jb@fiskogfri.dk, hvis du fanger en stor, flot eller smuk fisk, som du gerne vil dele med brugerne på her på fiskogfri.dk