Sika Myrner med sin fantastiske 5,5 kilos havørred fra Isefjorden

Lige et enkelt kast mere – en taktik der fungerede fint for Sika.

Sika Kjærsgaard Myrner har gjort det godt som havørredfisker siden hun startede på at fiske efter dem i efteråret 2019. Allerede på den første tur fik hun fisk i første kast – og siden er det gået slag i slag. Og det kulminerede så i dag med et drøn af et hug:

– Vi var afsted hele familien og havde fisket siden klokken ni i morges uden det store, fortæller hun til Fisk & Fri. – Da klokken var 14.00, var vi lige ved at give op, og jeg var faktisk gået op på land for at pakke sammen, men så skulle jeg lige have det berømte sidste kast, og det viste sig at være et godt valg. Jeg lagde blot et kort kast 30 meter ud og cirka 10 meter fra land, fik jeg det vildeste hug på min Sandeel 19 gram i sort/rød. Havørreden kæmpede helt vildt og sprang også fri af vandet. Min mand Henrik stod lidt længere væk, og jeg kaldte på ham for at hjælpe med netningen. Han var i fuld færd med at få sit blink fri, der sad fast i en sten, så han måtte lægge stangen fra sig og komme mig til undsætning.

– Til alt held kom den store havørred sikkert i nettet, og så tog vi hjem sammen med vores børn Felix og Max Emil. Køkkenvægten kunne kun tage fem kilo, så jeg var nødt til at hoppe op på badevægten og trække min egen vægt fra. Det gave 5,3 kilo fordelt på 79 centimeter. Da vi kom hjem, lavede vi bål i haven og grillede fisken. Den var lidt sej på midterstykket, men ellers smagte den fortræffeligt, slutter Sika din fortælling til Fisk & Fri.