– Jeg havde besluttet en tur på kysten, da vejrudsigten så lovende ud med god varme, svag vind og en del sol, fortæller Kenneth Berantzino. – Det endte med, at vi var fire gutter, der drog afsted sammen mod den nordsjællandske kyst. Hyggen var hovedformålet da vi ikke havde set hinanden en del tid i disse lukkede tider.

– Vel ankommet til pladsen, hvor ingen andre havde valgt at tage hen, startede vi stille ud på nogle mindre rev uden det store held, selvom det så godt ud. Vi bevægede os videre og tog nogle kast her og der, hvor vi så noget, der så lovende ud. Et sted jeg stoppede ved et tangbælte, der strakte sig lidt ud i vandet, tog jeg et kast, og tæt på at være helt inde så jeg en hvirvel, hvor min bombarda var. Kort efter så jeg en pænt stor ørred følge efter min flue helt ind over sandet, så jeg fik et mindre adrenalin chok,da det Ikke er tit vi ser ørred i den kaliber der. Jeg tog et lille kort ekstra kast i håbet om, at den stadig var i området, og hurtigt kom der et solidt hug på min lille hjemmebryggede flue. Det var en tung fisk, og den ruskede godt for enden af linen. Efter en kort og ret udramatisk fight kunne min ven nette den solide hanfisk, som det viste sig at være. Efter et lettere overgearet udbrud, hvor adrenalinen rasende i kroppen, fik vi hurtigt målt, vejet og taget billeder af fisken, inden den nænsomt blev genudsat i sit rette element. 81cm og 6kg viste målene på den noget gyde medtagede hanfisk. Super fedt at få lov at dele denne oplevelse med gode venner. Dette var dog alt der skete, men det kan man vist ikke tillade sig at klage over.