I den forgange uge løb lystfiskereventet ved navn #bornholmsession17 af stablen, og der blev fisket, fanget, filmet, fotograferet (festet) og hygget igennem. Der var ca. 50 deltagere primært fra Danmark men også fra Sverige, Finland og Norge. Flere lokale fluefiskere fra Bornholm deltog også, og var med til at sætte deres personlige præg på succesen. Udover at fiske øen tynd mødtes deltagerne til flere fælles hyggearrangementer og var særdeles aktive på de sociale medier. Dette skabte et fælles grundlag for eventet og var samtidig med til at vise andre, at de gik glip af og lidt af alt det, Bornholm har at byde på.
– Min makker Frederik Lorentzen og jeg er godt trætte, men supertilfredse med hvordan det hele er forløbet, fortæller arrangør bag Gordon P. Henriksen, der er selvstændig i firmaet Megalops hvor han arbejder med udvikling af bæredygtig lystfisketurisme. – Det er så fedt, at vi kan samle en masse ligesindede fluefisketosser og dele vores passion og en masse fede oplevelser og så tilmed i de skønneste bornholmske omgivelser. Fisk blev det også til, og jeg har svært ved at finde noget at brokke mig over, slutter den tilfredse arrangør.
Vi er rigtig glade for at høre, at det hele er gået så godt, fortæller Lindy Kjøller, salgs- og marketingchef hos Færgen, som har bakket økonomisk op om #bornholmsession17 sammen med Destination Bornholm og flere private virksomheder. Færgen stod bl.a. for at invitere alle på Bornholmerhappere og fadøl fra Jan Gildams foodtruck på #foodtruckpåfisketur og leverede præmier til #færgefluekonkurrencen, som i øvrigt blev vundet af Michael Jørgensen fra Vestsjælland.
Det har været fantastisk at se de mange flotte billeder af glade fiskere på de sociale medier, fortsætter Lindy. – Jeg er overbevist om, at et tiltag som dette, er med til at give endnu flere lystfiskere lyst til at komme til Bornholm. – Selvfølgelig under selve Session eventet, men også i hele vinter- og forårsperioden, som jo er højsæson for kystfiskeriet. – Vi er stolte over at være en del af et tiltag som dette, som er en nytænkende og innovativ form for markedsføring. – Og så var det jo bare fantastisk at se bordene på færgen fyldt med udstyr til fluebinding og efterfølgende billeder af folk, der fiskede med deres såkaldte #færgeflue, slutter han.
Og det var ikke kun gæster udefra der var med til at binde fluer om bord på færgen. Faktisk havde et hold på 8 bornholmske fluefiskere taget turen fra Rønne til Ystad for at overraske deltagerne og tage imod dem der ankom onsdag aften, således at de alle sad samlet og bandt fluer på Færgen.
Det er fantastisk at føle sig så velkommen, tilføjer arrangør Gordon P. Henriksen. -Vi er simpelthen blevet taget så godt imod af de lokale, der har fisket og hygget sammen med os alle dagene. Lokale virksomheder som Hallegård og Svaneke Bryghus har også været med til at bakke op, og det er vi også meget taknemmelige for. Deltagerne blev, for eksempel, noget overraskede, da vi kunne byde på vores helt egen #sessionøl med egen etiket, da vi spiste pølser og hyggede til #eastcoastchillerwienersession
Så kæmpe tak herfra til alle der har støttet op om arrangementet og ikke mindst til alle deltagerne der er med til at gøre Session til noget helt særligt, slutter Gordon P. Henriksen.
Og flere er allerede begyndt at glæde sig til #bornholmsession18, der kommer til at løbe af stablen i uge 10, 2018.