13-årige Jens August Johannesen fangede sin PR-havørred på 2,7 kilo i denne weekend, og har taget dette billede med kameraet på selvudløseren. Der er vist ikke tvivl om at Jens har stort potentiale som lystfisker! 13-ÅRIGE JENS AUGUST JOHANNESEN var den store vinder i septemberbladet lodtrækning blandt de viste fangstrapporter om over 4000,- grej. Jens havde fanget en havørred på lige over kiloet under natfiskeri – hans PR. Nu har Jens sendt os en frisk rapport fra weekendens fiskeri, der slår denne fisk.

– Jeg skulle hen til min mormor om morgenen for at male hendes tag. Jeg kørte lige forbi en god fiskeplads ved Liseleje, for at se hvordan det så ud. Der var lidt bølger og vandet var en lille smule grumset, men desværre skulle jeg jo arbejde, så det måtte blive en anden dag tænkte jeg. Da jeg kom hjem så jeg så at vinden havde lagt sig lidt og der var kommet nogen skyer, så jeg besluttede mig for at tage ud og prøve lykken.

Jeg var ved fiske pladsen kl. 14 og jeg fiskede fra nogen bølgebrydere. Jeg ville helst have fisket med flue men da der er et stykke til det blå bælte som jeg fisker ud over fiskede jeg med blink. Mine kast kunne lige nå 10-20 meter ud over det blå bælte som nok er 60 meter bredt. Da jeg havde fisket ca. halvanden time fik jeg hug men den røg af med det samme. Men næste kast i samme område gav mig noget af et hug! En stor fisk havde taget mit blink og den tog et rigtig langt udløb, og efter ca, 1-2 minutters fight tog den et 1 meter højt spring, jeg så den var blank og den så stor ud! Efter ca. 5 minutters fight får jeg lidt styr på fisken og får den presset ind ad, men så tager den endnu et højt spring og et langt udløb hvor den trak meget line af. Endelig der kom nogle andre der hjalp mig med at nette den og jeg kan love jer at jeg dansede af glæde. Fisken blev målt til 62 centimeter og vejede 2,7 kilo. Det er den største fisk jeg nogen sinde har fanget, slutter Jens.

Stort tillykke herfra. Vi glæder os til at høre mere til Jens i fremtiden.