TRE TI´ERE: EN HELT VILD GEDDETUR

– Min kammerat Jakob og jeg havde aftalt en tur til samme sted, som jeg var sidste weekend, fortæller Mads Davidsen fra Savage Gears Pro Team. – Mit vækkeur ringede derfor klokken 04.00, da vi havde et par timers kørsel til søen. Vi var ved vandet omkring klokken 07.30, hvor vi begyndte fiskeriet.

– Jakob startede med en Savage Gear Whitefish i de kradse farver, da jeg havde fanget på den weekenden forinden. Jeg selv startede med de mere naturlige farver, og det viste sig også at være det rigtige valg, for efter cirka halvanden times fiskeri fik jeg dagens første fisk på land – og sikke en fisk! Den var 107 cm og 10,05 kg, så nu var turen for mit vedkommende reddet. Kort efter fik Jakob en mindre fisk på land også, så nu var vi begge i gang. Mens han stod og fightede den, fik jeg også hug, og det var en flot fisk på 99 cm. Herefter døde pladsen lidt ud, så vi skiftede plads.

– På det nye sted havde vi heller ikke fisket længe, før Jakob igen fik en super flot fisk på 94 cm, men så blev fiskeriet lidt stille igen. Først en time senere fik jeg fisk på igen, og det var igen en rigtig tung fisk på 110 cm, som ramte nøjagtig 10 kg på vægten. Hold da op – det var jo ret vildt, synes jeg godt nok. Men – for at det ikke skulle være nok, så fik jeg kort tid efter endnu en fin fisk på 104 cm og lige under 8 kg: Whitefish´en på 27 cm har efterhånden vist, hvad den kan.

– Herefter gik der et par timer uden det mindste tegn på liv, så vi skiftede lidt pladser og endelig fandt vi et sted, hvor der var en fisk, og den var til Jakob. Det var dejligt, at der endelig skete lidt igen. Det var dog kun den ene fisk, som var på finnerne, så vi skiftede igen plads. Tiden var ved at være knap, og dagens lys var så småt begyndt at forsvinde, da jeg fik endnu et godt hug. Igen sad der endnu en stor og tung fisk på Whitfish´en. Til sidst fik vi den i nettet, men hov – hvad er nu det? Vi kunne se, at det var samme fisk som jeg havde fanget tidligere på dagen nemlig den på 110 cm og 10 kg, så vi behøvede ikke engang at måle og veje fisken. En sjov hændelse, som viser, at hvis man ellers håndterer fiskene rigtigt, så virker catch and release efter hensigten.

– Da vi havde sat den fine fisk ud igen, pakkede vi sammen og kørte mod det nordjyske igen. Det var en tur så mættet af gode oplevelser, at vi lige også måtte en tur omkring pizzaria´et på vejen hjem, slutter han.

Du kan følge Mads på Facebook og instragram.

 

drømmerejse iFish Travel

 

Mads Davidsen med en af sine flotte gedder taget på Savage Gears Whitefish Shad.

Mads Davidsen med en af sine flotte 10-kilos gedder taget på Savage Gears Whitefish Shad.

 

Hele tre gedder over de ti kilo fangede Mads Davidsen på turen her i weekenden.

Hele tre gedder over de ti kilo fangede Mads Davidsen på turen her i weekenden. Alle fisk blev taget på Savage Gears Whitefish Shad.

 

 

Garmin

FINE GEDDER PÅ SPIN EFTER ISEN BRØD

– Jeg har de sidste par dage haft nogle ture med kastestangen efter gedder, fortæller Mads Davidsen. – Vi har her i Nordjylland længe haft is på vandet, og det har da også været udnyttet til nogle ture med isfiskeri, men det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at jeg også synes, det var dejligt, at der kom tøvejr igen. Jeg har derfor glædet mig til at kunne komme afsted med kastestangen efter gedderne.

– Da isen var brudt, var der stadig en del blæst, så derfor var vandet stadig meget koldt. Jeg hoppede I mine nye SG8 Chest Zip åndbare waders fra Savage Gear, og fik rigget min SG6 Alpha stang til med en af de nye SG Whitefish. Der gik da også kun tre kast, før der sad en super flot fisk på den rigtige side af 90 cm for enden af linen.

– Dagen efter havde jeg det meste af dagen hjulpet en kammerat med nogle ting, men da jeg var færdig, kunne jeg lige nå lidt over en time ved vandet, så jeg skyndte mig hjem efter grejet, og afsted det gik. Der gik heller ikke mange kast, før den første fisk var der. Det var ikke en stor fisk, men den var flot og tyk, som de tit er her om vinteren. I løbet af den halvanden time jeg fiskede, fik jeg fire gedder med endnu en fin fisk også lige over 90 cm, så der er begyndt at komme godt gang i gedderne, efter isen er forsvundet, slutter han.

Du kan se en lille video fra turen på Mads´s Youtube kanal her.

Har du selv fanget en god fisk, så send gerne et par fotos og lidt tekst til redaktionen på jb@fiskogfri.dk eller telefon 30 70 02 36.

 

Hvidovre sport - hornfisk

 

Mads Davidsen med en af sine fine gedder taget på den nye whitefish fra Savage Gear.

Mads Davidsen med en af sine fine gedder taget på den nye whitefish fra Savage Gear.

Garmin